Genellikle sağlık kuruluşlarında (hastaneler, poliklinikler, özel klinikler vb.) yapılan işlemleri ifade eder. Hasta giriş çıkış işlemleri , hastanın sağlık hizmeti almak için kaydolmasını ve sağlık hizmetlerinden ayrılmasını kapsar.
Tüm Hastalarda Yapabileceğimiz İşlemler
Tüm hasta giriş çıkış işlemleri alanında kayıtlı hastaları ve oluşturulan randevuların durumunu görebilmekteyiz. Ekranın üst bölümü bulmak istediğimiz kişiye ait veriye kolay bir şekilde ulaşmamıza yardımcı olmaktadır.
Bu işlemi yapabilmemiz için öncelik olarak hasta tipini seçmemiz, hastanın adı soyadı bilgilerini ya da tarih aralığını belirtmemiz gerekecektir. Sonra da ara dediğimizde istediğimiz veriye ulaşmış olacağız.
Action bölümünde ok ikonuna tıkladığımızda KVK onam formuna ulaşabilmekteyiz. Hasta adı soyadı, telefon bilgisi girerek, okudum, anladım kutucuğunu işaretleyip formu gönder dediğimizde hastanın cep telefonuna SMS onay kodu gidecektir. Hastadan onay kodunu öğrendikten sonra giriş yaparak işlemi sonlandırmış olmaktayız.
Ok ikonunun yerini dosya resmi almaktadır. Bu da işlemi gerçekleştirdiğimizi ifade etmektedir. Action bölümünde kalem ikonu olan bölüme giriş yaptığımızda daha önceden kaydetmiş olduğumuz hastanın kişisel bilgilerine ulaşabilmekteyiz ve güncelleme işlemini yapabilmekteyiz. Küçük kare ikonuna giriş yaptığımızda yeni randevu ekle ekranı çıkmaktadır. Buradan da doktor ismi, tarih ve saat bilgilerini girerek hastaya randevu oluşturabiliriz. Action bölümünde E Nabız resmini görüyorsak bu demek oluyor ki hastanın bilgileri E Nabız a gönderilmiştir.
Hasta Giriş Çıkış İşlemleri Nasıl Yapılır?
Hasta giriş çıkış işlemleri ile ilgili ilk adım olarak E Nabız a verilerin gönderilmesi için hasta ekleme bölümünde olan türü kısmından + işaretinin seçili olması gerekir.
Vaka türü, hasta tipi kutucuklarından hastanın bilgilerine göre seçilmesi(vatandaş kayıt, yabancı kayıt gibi),hastanın kimliğinde ya da pasaportunda belirtildiği gibi aynı şekilde adı soyadı, TC ya da pasaport numarası, doğum tarihi bilgileri eksiksiz girilmelidir.
* işareti gördüğümüz başlıkların (Adı Soyadı-Cinsiyet-İlçe-Doğum Tarihi- Sosyal Güvence Kurumu-İlgili Doktor-Klinik Durumu-Cep Telefonu-Adres) zorunlu olarak doldurulması gerekmektedir.
E Nabız a veriler gönderilmediyse açılan hasta kaydına geri dönüp türü seçip gönderme işlemini gerçekleştirebiliriz. Bu işlemden sonra oluşturulan randevuyu da güncellememiz gerekmektedir. Bunun sebebi de hastanın randevu bilgilerinin de E Nabız a gönderilmesi içindir. Hangi verilerin E Nabız a gönderildiğini başlıkların yanında belirtilen parantez içerisinde E Nabız yazısından öğrenebilmekteyiz.
Hasta giriş çıkış işlemleri bölümünde hastanın paylaşmak istediği başka bilgileri varsa diğer verileri gir bölümünden ekleme yapabilirsiniz. Hastanın dosyalarını ve belgelerini dosya/belge bölümünden yükleyebilirsiniz. Profil resmide ekleme işlemi yapabilirsiniz. Bütün aşamalardan sonra kaydet dediğinizde hasta ekle işlemini tamamlamış oluyorsunuz.
Hastanın kaydını yapmış ve randevusunu ayarlamış olmamıza rağmen muayene olmadığını düşünürsek hasta kayıtlarında gözükmesini istemiyorsak hasta düzenle den sağ üst köşede aktif butonunu pasif hale getirmemiz ve E Nabızdan da silmemiz gerekmektedir. Bu işlemlerin düzgün bir şekilde yapılması, hasta memnuniyeti ve sağlık kuruluşunun etkin bir şekilde yönetilmesi açısından önemlidir.